SkyTeam

A global alliance of 20 airlines

In 2000, Air France, Aeromexico, Delta and Korean Air created the SkyTeam alliance, which now has 20 members.

As the world's second-largest airline alliance, SkyTeam enables its member airlines, including Air France, to develop and supplement their respective offerings with flights operated by their partners.

20
airlines members in 2016
Air France, KLM, Aeroflot, Aerolíneas Argentinas, Aeromexico, Air Europa, Alitalia, China Airlines, China Eastern, China Southern Airlines, CSA, Delta, Garuda Indonesia, Kenya Airways, Korean, MEA, Saudia, Tarom, Vietnam Airlines et Xiamen Airlines.

The SkyTeam airline alliance aims to provide a comprehensive offering in passenger and freight traffic and enrich the services of its member airlines, without the need for additional investment in their fleets.

Specifically, it provides these airlines' passengers with the ability to travel on flights operated by multiple airlines, accumulate air miles from different airlines and enjoy over 630 lounges in airports the world over.

What's more, specific products are developed and marketed within the alliance, such as "Pass", which allows passengers to travel in the destination region at competitive rates, and the global contracts for large companies.

With the integration of Xiamen Airlines in 2012, SkyTeam has consolidated its position as the number one airline alliance in Greater China, with 142 destinations served in the region.

Joint-venture

A transatlantic joint venture with Delta and Alitalia

The transatlantic joint venture set up by Air France-KLM, Delta and Alitalia involves the joint operation and the sharing of revenues and costs of over 250 daily transatlantic flights connecting the nine hubs run by the four airlines.

To date, it accounts for nearly 25% of the total capacity between Europe and North America.

$12,5
billion in 2015
and a 25% market share of Europe – US capacities in the summer of 2016, the joint-venture is one of the major participants on the Transatlantic route, the world's number one air transport market.

Founded in 2009 together with Delta, the joint venture was expanded to Alitalia the following year. It covers all flights between North America, Mexico and Europe via an integrated collaboration.

Under a closely collaborative process, all flights between North America and Mexico to and from the Mediterranean basin, Africa, Gulf countries and India, as well as flights from Europe to and from Central America, Columbia, Venezuela, Peru and Ecuador, are also covered.

Passengers of the four airlines receive a number of benefits, including a broader choice of destinations and frequency of flights, competitive rates, harmonised services on the ground and in the air, and dedicated booking centres on both sides of the Atlantic.

The joint venture set up by Air France-KLM, Delta and Alitalia is contractual. It involves a partnership and therefore the sharing of tasks, costs and revenues, with no capital contribution.

  • Le programme Flying Blue récompensé aux Etats-Unis

    Lors des Freddie Awards organisés le 28 avril 2016 à Las Vegas, le programme de fidélité d’Air France Flying Blue a remporté 4 prix pour la région Europe/Afrique, dont celui du meilleur programme de fidélité de l’année dans le secteur du transport aérien.

    Avant cela, le même programme Flying Blue avait été élu Gold Winner dans la catégorie « Meilleure stratégie de fidélité sur les marchés internationaux » aux Loyalty360 Awards à Orlando.

    http://www.airfranceklm.com/fr/actualites/air-france-klm-plusieurs-fois-recompense-en-grande-chine

  • Air France toujours n°1 de la relation client !

    Le 15 mars 2018, Air France a reçu pour la troisième année consécutive, le premier prix du Podium de la Relation Client dans le secteur Transport. Afin de décerner ce prix, trois angles de l'expérience client sont évalués : l'exécution, le lien et l'émotion. Cette récompense vient à nouveau saluer l'engagement des équipes d'Air France. En digitalisant ses services, Air France est aujourd'hui en mesure de répondre à ses clients 7 jours sur 7 et 24 heures sur 24 sur l'ensemble de ses canaux en France comme à l'international. Par ailleurs, la compagnie poursuit son engagement dans une vaste dynamique de revalorisation de l'ensemble de ses produits et services et s'attache à faire la différence grâce à une relation attentionnée et personnalisée auprès de tous ses clients. 

  • Air France lauréat de la palme de l'AFRC 2016 pour l'esprit de service

    Le 3 octobre 2016, Air France a reçu la Palme Esprit de Service 2016, remise par l'Association Française de la Relation Client (AFRC). Cette distinction témoigne de la reconnaissance des professionnels de la relation client quant à la démarche lancée par Air France autour de la relation attentionnée. Air France a également gagné le 3ème prix du directeur client de l'année.

  • Air France still at the top of the customer relations charts!

    On 15 March 2018, for the third year in a row, Air France received first prize at the Customer Relations Awards in the Transport sector. In choosing the winner of this award, three parts of customer experience are evaluated: execution, connection and emotion. This award once again rewards the commitment of the Air France teams. By digitizing its services, Air France is today able to respond to its customers 24/7 on all its channels in France and abroad. In addition, the company is continuing its commitment to a vast revaluation of all its products and services and strives to make a difference through a caring attitude and personalized relations with all its customers.

  • La Première, élue « Meilleure première classe disponible entre la Grande Chine et l’Europe » par Hurun Best of the Best Awards

    Le 14 janvier 2016, Air France a reçu le prix de la « Meilleure première classe disponible entre la Grande Chine et l’Europe ». Cette distinction a été remise dans cadre desHurun Best of the Best Awards.

    Cette cérémonie a été organisée à Shanghai par le Hurun Report, magazine mensuel dédié à l’industrie du luxe. Chaque année en janvier, l’événement récompense les marques proposant des services de luxe. Ces prix sont décernés en fonction d’enquêtes de satisfaction menées par le Hurun Report auprès de centaines de chinois fortunés invités à désigner leurs marques préférées.

  • Another award for the La Première comfort kits

    At the beginning of April, at the 2016 Aircraft Interiors Expo in Hamburg, Air France won the Gold Award for the third consecutive year, for the best La Première comfort kit.

    Given to customers in the La Première cabin since summer 2016, the Air France kit was named best airline unisex First Class travel kit. In partnership with Carita, the company offers its customers an exclusive kit, composed of luxurious and exceptional care products to further enhance the unique La Première experience and customers’ feeling of well-being. Customers have the choice between two colours and the kit is renewed every 6 months (shape, colours, fabrics etc.). A mark of attention which is well-appreciated by our most privileged customers.

    The Travel Plus Awards - Airline Amenity Bag Awards is an international competition that rewards the best airlines in the world for their inflight comfort kits, chosen by a jury of frequent travellers.
  • Une pluie de médailles pour Air France

    Lors de la remise des prestigieux Business Traveller Cellars in the Sky Awards 2017, qui s’est tenue le 19 février 2018 à Londres, Air France a été largement récompensée pour la qualité exceptionnelle des vins et champagnes servis à bord de ses cabines La Première et Business.

    La compagnie a en effet été gratifiée de 7 prix.

    • Deux médailles d’Or : catégories Champagne La Première et vin blanc liquoreux La Première.
    • Quatre médailles d’Argent : catégories Cave globale La Première et Business, vin blanc La Première, cave globale La Première et Champagne Business.
    • Une médaille de Bronze : catégorie vin rouge La Première. 
  • Air France et Joon cumulent les trophées au Grand Prix Stratégies du Design 2018

    Le 4 avril 2018, lors de la cérémonie du Grand Prix Stratégies du Design 2018, Joon a été primée par l’Or dans la catégorie « Création de nom de marque » et par l’Argent dans la catégorie « Design global de marque ». Air France a reçu le Bronze pour son salon du Terminal E Hall L à l’aéroport de Paris-Charles de Gaulle, dans la catégorie « Architecture, Environnement signalétique, Muséographie ». L'hebdomadaire Stratégies, destiné aux professionnels de la communication, organise depuis plus de 30 ans le Grand Prix Stratégies du Design, pour valoriser chaque année les meilleures réalisations et campagnes dans le domaine du design. 

  • Air France Industries primée pour Prognos

    Le 5 septembre 2017, Air France Industries a été récompensé par le prix « Innovation Team Best Practices 2017 » décerné par le Club de Paris des Directeurs de l'innovation, l'Institut Européen des Stratégies Créatives et d'Innovation et par l'Université de La Sorbonne. Au total, 10 entreprises françaises sont primées pour leur excellence en termes d'innovation. Développées dans le cadre du programme de Recherche & Développement d'AFI KLM E&M "MRO Lab", les applications Prognos se fondent sur la collecte et l'analyse des données techniques générées par les flottes pour améliorer les opérations de maintenance. Avec un objectif : anticiper et prévenir les défaillances afin d'optimiser les interventions de maintenance et maximiser la disponibilité des flottes des clients. 

  • Air France saluée pour son engagement environnemental

    Le 9 décembre dernier, dans le cadre du Forum Annuel du Plan Climat Energie à Nice (porté par le Département des Alpes Maritimes), Air France a reçu un Trophée pour son engagement dans le développement des énergies renouvelables. Partenaire historique du festival de Cannes, la compagnie a reçu ce prix en reconnaissance du programme de 24 vols alimentés au biocarburant, qu'elle a mis en place durant l'édition 2016 de l'événement.

  • Running
  • Running, a form of escape through sport, lets Air France customers travel all over the world.

    Our company has decided to sponsor many different marathons including the Schneider Electric Marathon in Paris, the Los Angeles Marathon, Santiago, San Francisco, New York, Carthage, and Milan, among others,

    Air France is also involved with local races like Run My City, Run in Marseille, Run at Work etc.

    In 2011, the Flying Blue Running community platform dedicated to travel and running was launched to strengthen our involvement in this field.

  • Cinema
  • Since 1980, the Company's historic partnership with the Cannes Film Festival has expressed its commitment to support the world of cinema and the promotion of movies throughout the world.

    Air France enjoys the status of Official Partner and Carrier of the Cannes Film Festival.

    Its partnership with Unifrance allows Air France to position itself as the airline ambassador of French cinema around the world, enabling French actors to meet their international audiences.

    It allows regional divisions to be associated with French film festivals.

    Air France is also a partner of the Angouleme Francophone Film Festival and the Deauville Film Festival.

  • Gastronomy
  • Air France works together with the French Ministry of Foreign Affairs to celebrate Gastronomy throughout the world and the values it conveys in France and abroad: sharing, pleasure, respecting the health of its contemporaries and the planet.

    Internationally renowned chefs are put in the spotlight to promote a culture of French-style fine dining all over the world.

  • Sponsoring
  • Air France has a policy of partnerships with an international dimension in line with its strategic priorities and values.

    By completing a questionnaire, you can make a partnership request with Air France.